• ciddi ciddi 1970 lerle günümüzü kıyaslayan akp li

    6.
    Adamın oy kaynağı o dönemde yaşayanlar çünkü. Bundan önce Süleyman Demirel e oy verenler ikinci dünya savaşı yoksulluğunu çekenler. Adnan Menderes e oy verenler Cihan harbi yoksulluğunu çekenlerdi.

    Eminim 2040 yılında böyle kişiler bırak iktidar olmayı barajı aşamayacak duruma geliyorlar.

    Daha geçen islam akp dir diyen bir yaşlı amcaya, amca ne zaman öleceksiniz bir gidinde rahat edelim dedim.
    ... benimhalaumudumvar
  • reis müjdeyi ne zaman verecek

    7.
    ilk seçimde yenildiğinde.
    ... benimhalaumudumvar
  • cübbeli ahmet hoca nın nasa ya verdiği ayar

    43.
    Bu dünyada sizin gibi geri zekalılar yüzünden biz din sınıfı ekmek elden bu gölden yaşıyoruz. Ne gerek var uzay çalışmalarına. Ona verecek parayı bize verin demiş değerli hocamız.
    ... benimhalaumudumvar
  • gök lalesi

    1.
    Türkiyenin ilk uzaya çıkacak Yerli ve milli uzay adamına koyulacak isim.
    1 ... benimhalaumudumvar
  • adaletin olmadığı bir ülkede hukuk okumak

    3.
    Malcom x abd de hukuk okumuş. Siyahilerin hakkını abd ye karşı savunmuştu. Onun için amacınız hak ve hukuksa okuyun kardeşler. Sisteme rağmen okuyun.
    -1 ... benimhalaumudumvar
  • ekmek arası köfte

    22.
    Ankara da adam akıllı yiyecek bir yer varsa yeşillendirin aman gençlik parkı önündeki seyyarlar demeyin canınızı seveyim.
    ... benimhalaumudumvar
  • biden sözde büyük kürdistan için düğmeye bastı

    5.
    Büyük ortadoğu projesi eş başkanı olanı ilgilendiren durumdur.
    3 -1 ... benimhalaumudumvar
  • a haber yalanları

    1.
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2127137/+

    Siz uçağa bakmazsanız gerçekten
    Görmüyorsunuz. Lan görünmezlik ne zaman bulundu,fizikçi biri vardi Michio kaku o uğraşıyordu!!!
    3 -1 ... benimhalaumudumvar
  • sözlükte dini bütün insanların sevilmemesi

    7.
    Sevilmek veya takdir almak için dini bütün olunmaz. inandığın Allaha yaraşır bil kul olmak için dini bütün olunur. Bu aşamada insanların ne diyeceği kimsenin umurunda olmamalı. Deist halimle öğüt verdiriyorsunuz bana.
    -1 ... benimhalaumudumvar
  • melih bulu

    49.
    istifa etmeye veya etmemeye kabiliyeti yoktur. Hükümet bitince bütün akademisyenlerin bilimsel bir kurul tarafından tezlerinin incelenmesi lazım. Daha geçen ağrı ibrahim çeçenden tarih bölümünden mezun olan biri. 1 sayfa tez ile yüksek lisans, 1 sayfa tez ile doktora yaptı bu ülkede. Şu anda Erzurum Atatürk te doçent kendisi.
    1 ... benimhalaumudumvar
  • fenerbahçe nin irfan a 10 milyon ödememiş olması

    25.
    Yerli bir futbolcuya Türk lirası ile 85 milyon lira veren bir takım!
    ... benimhalaumudumvar
  • astronot a türkçe karşılık buluyoruz

    19.
    Uzayda kabeye yönelip namaz kılan adam.
    -3 ... benimhalaumudumvar
  • tanrı demek günah mı

    42.
    Tanrı demenin dinen hiç bir sakıncası yoktur. Bizzat Allah Bakara Sûresi 163. ayetinde kendisinden başka Tanrı olmadığını söylemektedir. Tanrı demek günah olsaydı bizzat Allah kendisine Tanrı demezdi.

    Tanrı denildiği zaman tek bir Tanrı akla gelir birkaç tane değil zaten her dilde Tanrı farklı bir kelimeyle anlatılmaktadır.

    Türkçesi Tanrı, Arapçası Allah ve Farsçası Hüda'dır. Putlar içinde Tanrı denilmesine bakıp Tanrı demek günahtır diyecek olursak Hüdam büyüsü var.

    Bu durumda Hüda'da demek günah olur. Hem Allah kendisine Kur'an'da Bakara Sûresi 163. ayetinde Tanrı dediği hâlde hiç bir ayette kendisine Hüda dememektedir.

    Bu durumda Hüda'yı kabul edip Tanrı'yı inkâr etmek Kur'an'lada insanın kendisiylede çelişmesi olur.
    Şimdide Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır'ın mealinden Bakara Sûresi 163. ayete bakalım. Her halde hepinizin tanrısı bir Tanrıdır, O'ndan başka hiç bir tanrı yoktur.

    O, esirgeyen ve bağışlayandır.(Bakara Sûresi 163. ayet) Görüldüğü gibi Allah ayette kendisine Tanrı demektedir. Tanrı demek günah olsaydı Allah Kur'an'da kendisine Tanrı demezdi. Şimdide isra Sûresi 110. ayetine bakalım. De ki: "ister Allah deyin, ister Rahman deyin. Hangisini deseniz olur. Çünkü en güzel isimler O'na hastır."
    Namazında yüksek sesle okuma; onda sesini fazla da kısma; ikisinin arası bir yol tut.(isra Sûresi 110. ayet) Ayettende anlaşılacağı üzere en güzel isimler Allah'ındır. Bir ismiyle başka bir şeyi yani putlaştırılan bir şeyi kasdetmiyorsak o kelime güzeldir. Tanrı demekle bir putu değil Allah'ı kastediyorsak Tanrı kelimesi güzeldir.

    Şimdide Allah kelimesine dönelim Allah ismini Müslümanlar dışında Yemen Yahudileri ve bazı Mirzahi Yahudi toplulukları ile Malta'da yaşayan Roma Katolikleri, Orta Doğulu Semitik Hristiyanlar olan Aramiler, Maruniler, Süryaniler ve Keldaniler'de kullanmaktadır.
    Bilindiği gibi bunlar Müslüman değil yani aslında Tanrı yerine kullanmaktadırlar. Düşünün bu durumda Tanrı denilirken bir put akla geliyorsa bu kişiler Müslüman değil o zamanda Allah için aynı şeyin akla gelmesi gerekmez mi? Halbuki gerçek bambaşkadır. Allah ve Tanrı aynı olup tek bir Tanrı'dır. Şimdide Tevrat'tan bakalım bakalım kaç kişi akla gelir. "Tanıkların sizlersiniz" diyor Rab, "Seçtiğim kullar sizsiniz, Benim O olduğumu anlayasınız. Benden önce bir Tanrı olmadı, Benden sonra da olmayacak. (Yeşeya 43/10) Dikkat edilirse bu ayette Tanrı'nın tek bir Tanrı olduğu söylenmektedir. Yani birkaç Tanrı akla gelmemektedir. Bazıları 99 isim arasında Tanrı geçmiyor bu sebeple Tanrı diyemeyiz diyorlar halbuki Allah'ın sadece 99 ismi yoktur. Ayrıca 99 isim arasında Hüda'da geçmiyor. Bu durumda Hüda'da denilmemelidir. Tanrı denilince bazıları aklımıza bir sürü Tanrı geliyor putlar geliyor diyorlar ama akla putlar gelmesinde sorun Tanrı kelimesinde değildir. Sorun bilinç altına böyle kazınmasındadır. Gerçekteyse insan Tanrı kelimesinin Allah için kullanıldığını kabullenince akla putlar değil Allah gelir. Tanrı denilince akla putlar geliyorsa Hüda denilincede akla Hüdam büyüsü gelmelidir. Çünkü ikisi aynı kelimedir. Bu durumda Allah'a Hüda deyip Tanrı dememek çelişki olur. Ayrıca Tek Tanrılı din tabirini kullanıp Tanrı denilemez demek çelişkidir. Çünkü Tek Tanrılı din denilince aslında çok açık bir şekilde Tanrı demektedirler. Yine bazıları Allah Tanrı'nın belasını versin deyip küfre düşmektedirler Allah'a bedua etmektedirler Tanrı düşmanlığı Allah düşmanlığıdır.
    4 ... benimhalaumudumvar
  • çöpçüler kralındaki hacerin at hırsızı abileri

    6.
    Bacıları nın mürüvveti için gerekirse damat adayının annesini öldürmeyi göze alan abilerdir.
    1 ... benimhalaumudumvar
  • 10 şubat 2021 rte nin açıklayacağı müjdeli haber

    5.
    10 Şubat konuşmasının özeti;

    40 dakika Kemal kılıçdaroğlu, 10 dakika Allah kitap, 2 dakika müjde.
    12 ... benimhalaumudumvar
  • ingiltere nin 22 çocuklu en kalabalık ailesi

    5.
    Muhtemelen hepsi tek atış.
    ... benimhalaumudumvar
  • tc tarihinde şapka takmadığı için idam edilen kişi

    10.
    Şapka devrimi, Cumhuriyet devrimlerinden sadece biridir ve yobazların iddia ettiği gibi, insanlara şapka giymeyi emreden bir yanı yoktur.

    Burada amaç, fes, sarık gibi dinsel başlıkları söküp atmaktır ve bu yapılmıştır. Bu aletler yasaklanmıştır.

    Gelenekler uyarınca, o yıllarda sokakta başı açık gezmek, toplumda ayıp karşılanırdı. Eski fotoğraflara bakınız, resim çektiren erkeklerin bile başlarında mutlaka bir şey vardır.

    Sokağa başı açık çıkılmazdı. Şapka devrimi iki seçenek getirdi:

    l- Fes ve sarık yasaklanmıştır. Giyeceksen şapka veya kasket giyersin.

    2- Ya da sokakta başın açık gezersin.

    Hadise budur. Şapka devrimi insanlara şapka giyme zorunluluğu getirmedi. Yönetim tarafından üniforma olarak getirilmedi. Yeni bir put yaratılmadı. Bunu söyleyen ya yalancıdır, ya da cahildir.

    O dönem sarık takan şimdiki menzilciler gibi zengin hayatı yaşıyordu. Çalışmadan 4x4 ciplerin önünde namaza duruyorlar ya.
    1 ... benimhalaumudumvar
  • abdülhamid in iskilipli atıf ı sürgün etmesi

    6.
    Abdülhamit laik bir insandı. içki içer (rom) , batı müziği dinlerdi. Yani trt deki gibi değil. Atatürk ile aynı kafadaydı.
    2 ... benimhalaumudumvar
  • tc tarihinde şapka takmadığı için idam edilen kişi

    8.
    Dünyada en faşist iktidarlar bile böyle uygulama yapmamışlar. Ulan başına taktığın şey değişti diye idam mı gelir. Şapka kanunu değil o dönem birçok inkilaba karşı çıkıp irticacı ayaklanmalar oldu.

    Erzurum da bir ayaklanma oldu ama ayaklanma şeriat isteyenlerin ayaklanmasıydı 13 kişi idam edildi.

    Aynı şekilde inkilap lara karşı yapılan eylemlerde Kayseri de 4 kişi idam edildi.

    Ama olay şapka değil, laiklik, eski harflerin bitmesi, medreselerin tekkelerin kapanması meselesiydi. Şapka için idam edilmez kimse. Bugün bile anayasal düzene darbe yapmaya çalışan Fetöcülerin aldıkları cezalar ortada. idam yürürlükte olsa şimdi hepsi darağacını boylamıştı.
    1 -2 ... benimhalaumudumvar
  • şeytan ayetleri

    87.
    Şimdi beni topa tutarsınız. Kuranda Muhammed’in Şeytana uyduğunu anlatan ayet ve hadisler. Tahminimce, bu gün orada olmayan Şeytan Ayet'leri, Kuran'dan muhtemelen Hacc Sure'sinin bu Ayet'lerinden sonra çıkartılmıştır. Zaten Hacc-52'de, bu tur Ayet'lerin iptal edilebileceği söylenmektedir.

    Allah Muhammed'i uyarmak için neden bu kadar beklemiştir bilemiyoruz, fakat Allah yaklasik 5-10 sene bekledikten sonra, Necm19 ve 20'den sonra gelen Ayet (veya Ayet'lerin) Seytan'a ait oldugunun bir bakıma itirafi olan Hacc-52 ve takip eden ayetleri gönderip Muhammed’i uyarmıştır.

    Muhammed Mekke'de, toplulukla beraber namaz kılarken Necm Suresinin 19 ve 20. ayetlerini okuduktan sonra, "işte bunlar yüce turnalardır, şefaatleri de elbette umulur", sözlerini de ayet olarak okumuştur. Bu söylediklerine sevinen putataparlarla birlikte, Muhammed'in de putlara secde ettigi rivayet edilmektedir.
    (Necm-19 Gordunuz mu o Lat ve Uzza'yi?
    Necm-20 Ve ucunculeri olan otekini, Menat'i.)

    Hacc-52 (Ey Muhammed!) Biz, senden önce hiçbir resul ve nebi göndermedik ki, o, bir temennide bulunduğunda, şeytan onun dileğine ille de (beşeri arzular) katmaya kalkişmasın. Ne var ki Allah, seytanin katacagi şeyi iptal eder. Sonra Allah, kendi ayetlerini (lafiz ve mana bakimindan) saglam olarak yerlestirir. Allah, hakkiyla bilendir, hukum ve hikmet sahibidir.

    Isra suresinin 73.-75. ayetleri:

    Bu ayetlerin anlamları şöyledir:

    "(Ey Muhammed!" Seni, sana vahyettiğimizden uzaklaştırıp daha başkasını ileri sürerek bize iftira etmeye sürüklüyorlardı nerdey-se. O zaman seni dost bulacaklardı. Eğer seni pekiştirmiş olmasaydık, andolsunki, onlara eğilim gösteriyordun, az kalsın. O zaman sâna, ya­şamı da, ölümü de kat kat azab biçiminde tattırırdık. Sonra da bize karşı bir yardımcı bulamazdın."

    2. Hadisler:

    "HADÎS" 1:

    "Peygamber Mekke'de NECM suresini okurken secde etti ve onunla birlikte, -aldığı toprağı alnına götüren yaşlı birinin dışında-Müslüman ve putatapan herkes SECDE etti."

    Anlatan Peygamberin arkadaşları:

    - Abdullah Ibn Abbas

    - Abdullah Ibn Mes'ud

    KAYNAK: Buhârî (bkz. Di. Baş. yayın., Tecrid, hadis no: 555, 556.) Tirmizî ve öteki hadis, fıkıh kitapları. SORU:

    1-"Peygamber'in can düşmanı" diye nitelenen putataparlar nasıl oldu da, "Peygamber"le bir araya gelebildiler?

    2-Putataparlar nasıl oldu da,.Peygamber'le birlikte, secde ettiler?Bu soruların karşılığını bulabilmek için, bundan sonraki hadis iyi incelenmelidir.

    HADÎS 2:

    "Peygamber Mekke'deyken NECM suresini okuyordu." Lât'ı, Uzzâ'yı ve bir öteki, üçüncü (put) olan Menât'ı gördünüz mü? diyen yere gelince:

    Şeytan, peygamberin diline şunu atıverdi (sokuşturdu):

    işte bunlar, yüce turnalardır (ğarânik). Şefaatleri de elbette ki umulur'

    Bunun üzerine (putataparlar): 'Muhammed daha önce değil, bu­gün tanrıçalarımızı, iyi (sözlerle) andı!' dediler.

    Yine bunun üzerine Peygamber secde etti ve onlar da SECDE et­tiler. işte bu nedenle de Tanrı şu ayeti indirdi:

    '(Ey Muhammed!) Senden önce hiçbir Peygamber (resul, nebî) yoktur ki, şeytan onun okudukları arasına, (bir şeyler katıp) bırakma­sın. Tanrı, şeytanın bıraktığını bozar (kaldırır), kendi ayetlerini güç­lendirir. Tann Bilen'dir, Hikmetli'dir" (Hacc suresi, ayet: 52)

    Anlatan Peygamber'in arkadaşları:

    - Abdullah lbn Abbas'ın da içinde bulunduğu bir topluluk.

    KAYNAK: Başta Süyûtî ve lbn Hacer (Askalânî) gibi 15. yy.'ın ünlü "hadis" ve "tefsir" uzmanları olmak üzere çoğu islâm hadis ve tefsir uzmanlarının kitapları.

    Çok açıkça görülüyor ki:

    ikinci hadis, birinci hadisi tamamlıyor. Daha doğrusu, ikisi aynı hadistir. Birincisi eksik, ikincisi tamam.

    Ve çok açıkça şunlann anlatıldığı görülüyor:

    Putataparlann Peygamberlerle birlikte SECDE etmelerinin nede­ni: "Peygamber'in üç putu (Lâfı, Uzza'yı ve Menât'ı) öven sözlerle an­ması ve bunu, 'ayet' olarak okumasıdır."

    Üç putu öven sözleri "Peygamberin diline ayet olarak sokan, ''ŞEYTAN''dır.

    Yani bu sözlerin oluşturduğu "ayetler", Tann'nm ayetleri değil, "şeytanın ayetleri"dir.

    "Şeytanın ayetleri", sonradan, sureden çıkarılmıştır.

    Hacc suresinin 52. ayetinde anlatılan da budur.

    Diyanetin resmi çevirisindeki Hacc suresinin 52. ayetinin çeviri­si, tartışılan yorum katılmış bir çeviridir, onun için de güvenilir değil­dir. Doğru çeviri, ikinci hadiste yer verilen çeviridir.

    Bu konuda uzun söze gerek yokl islam dünyasının en büyük uz­manlarından Süyûtî (Celaleddin Süyûtî, ölm. 1505) ve lbn Hacer (el Askalânî, ölm. 1449) "hadis"i sağlam ve olayı gerçek kabul ediyorlar. Süyûtî, hem tefsirinde, Hacc suresini 52.-54. ayetleri nedeniyle yer ve­riyor; hem de başka kitaplannda, örneğin "ayetlerin gerekçeleri"ne (sebeb-i nüzul) ilişkin yazdığı ünlü kitabında, "Lübabu'n-Nukûl fi Es- babi'n-Nüzûl" olayı sağlam kabul ettiğini yansıtıyor, lbn Hacer'se, "Kâdî Iyaz" ve ibnü'l-Arabî gibi kimi yazarların "olayı anlatan hadis"i uydurma saydıklarını ama bunların bu sözlerinin hiçbir önemi bulun­madığını, çünkü olayın ve hadisin "birçok yol"dan gelen tanıklıklarla doğrulandığını belirtiyor, lbn Hacer, Fethu'1-Bari adlı kitabının, Hacc suresine ilişkin kesiminde açıklıyor. Onun bu açıklamasına da Süyûtî, kitabında yer veriyor.

    Suyûti'de, lbn Hacer de hangi hadisin sağlam, hangisinin çürük olduğunu en iyi bildikleri islam dünyasında kabul edilegelmiş uzman­lardır. Ve bunlar için de "dinsiz, islam düşmanı" suçlaması yapılamaz.

    Kısacası:

    1."Şeytan Ayetleri" olayı gerçektir. Bunu yok sayma çabalar da boşunadır.

    2. Diyanet işleri Başkanlığı en büyük islam otoritelerince de sağ­lam kabul edilen hadise dayalı ayetlerle destekli bu olayı yok sayma yerine ülkede kimseye yararı olmayan din çatışmasını kınayıcı çabalara girse çok daha yararlı bir tutum göstermiş olurdu. Çünkü gerçek oldu­ğu halde bu olaya "iftira"dır, "dinsizlerin uydurmasıdır" biçimindeki sözler örtbas edilmek istenildiğinin göstergesidir.
    2 ... benimhalaumudumvar
  • yeni şeyler getiriyorum